Y поколението се отнася небрежко към киберопасностите

Y поколението се отнася небрежко към киберопасностите
4 February 2013

Y поколението се отнася небрежко към киберопасностите

// Antivirusni.BG // Младите сътрудници тестват издръжливостта на корпоративните системи за безопасност и нарочно заобикалят забраните на «айтитата». При това хващането на «зараза» в Интернет е доста по-лесно, отколкото си мислят мнозина
Фото: jimmy.kl/flickr.com Фото: jimmy.kl/flickr.com

За да ти се «лепне» някаква вредоносна програма в Интернет, съвсем не е задължително да се влиза в сайтове «за възрастни», да се кликне на линк от фармацевтичен спам или да си запален по хазартни игри онлайне. Значително по-често опасния контент попада в потребителите от "най-безопасни" места по общото мнение.

Вниманието на злоумишлениците е концентрирано към ресурси, предназначени за масовата аудитория. Сайтове на интернет-магазини се ползват за разпространяване на вредоносен контент 21 пъти по-често от очаквано подозрителните ресурси, такива, като сайтове с фалшив софтуер. В резултатите на търсачките опасните ресурси попадат 27 пъти по-често. Вероятността да «хванете» интернет-зараза при преглед на онлайн-реклама е 182 пъти повече, отколкото на порно сайтовете. Такива данни се съдържат в годишния отчет на Cisco Connected World Technology Report (CCWTR).

Cisco също така съобщава за значителен ръст на опасностите за най-популярната в света мобилна операционна система Android, която, по последни данни, заема вече около 70% от световния пазар. През 2012 година броя на заразяванията с вредоносни програми апарати под управление на Android има ръст 2577%

Между другото, за сега мобилните заплахи значително изостават по разпространеност от компютърните: частта на мобилните вредоносни кодове е само 0,5% от общия обем на вредоносните кодове в Интернет, отбелязва Cisco.

Но трябва да се отчита и факта, че все повече сътрудници от различни организации все по-често ползват личните си мобилни устройства за работни цели, тази тенденция може в бъдеще да има най-сериозни последствия.

Y поколението избира опасните връзки

Навиците на новото поколение специалисти затрудняват още повече ситуацията с разпространяването на опасните заплахи, отбелязват аналитиците от Cisco. Представители на Y поколението са млади хора, които току що са завършили висшите учебни заведения и са намерили работа, те не желаят да се отказват от станалите им привични устройства на работа. В резултата на това, един и същи смартфон се ползва за влизане в Мрежата и в офиса, и у дома, и в кафе, и на път. При това правилата за безопасно поведение в Интернет не винаги се спазват.

«Повечето от запитаните представители на Y поколението — 91% — смята, че епохата на повишеното внимание към въпросите за конфиденциалност на личните данни безвъзвратно е отишла в миналото. Сега Y поколението въобще не се замисля за това, къде и как се пази тяхната персонална информация. Тези хора лесно съобщават личните се данни, за да получат достъп до социалните мрежи. Нещо повече, все повече специалисти от Y поколението от различни държави дават свои данни на сайтове на интернет-магазини с по-голяма готовност, отколкото IT-отдела на компанията-работодател, отговарящ за съхраняването и защитата на личните данни и устройства», се отбелязва в отчета на Cisco.

В девет от десет компании, където постъпват на работа млади специалисти, съществуват официални «политики по безопасност», в които се съдържат правила за ползване на работа на едни или други устройства. Но само двама от пет представители на Y поколения знаят за тези правила.

Но най-лошо от всичко е това, че четири от пет млади сътрудника, знаещи за корпоративните правила, не ги спазват. Интересен факт: представителите на Y в своето болшинство въобще не искат, IT-отделите, предвидени да защитават сътрудниците и корпоративната информация, да следят поведението им в Мрежата. При това те спокойно се отнасят към същия мониторинг от страна на онлайн-магазините например.

По-просто казано, младите работници подлагат на изпитание своите работодатели на "якост", изисквайки свобода на ползване на социалните мрежи и лични устройства. «Повечето млади хора от поколение Y от сутрин, още не станали от кревата, влизат в социалните мрежи, проверяват новини, работят с електронната поща — така постъпват трима от четири запитани целия свят, навсякъде, където е правено изследването. Почти половината от анкетираните правят всичко това и на обяд, една трета — в банята и една пета — зад волана на автомобила. Този стил на живот все по-широко се разпространява в корпоративната среда, определяйки бъдещето на работната среда и новите параметри за търсене на талантливи сътрудници», — отбелязват в CCWTR.

Заплахи, които преди не съществуваха

В Cisco смятат, че навиците на новото поколение сътрудници създават сериозни заплахи за безопасността, с които компаниите преди не са се сблъсквали. Използването на личните смартфони на сътрудниците за работни цели е една от «дупките» в системите за безопасност. По данни на Virtualization Journal Blog, към края на миналата година принципа BYOD (Bring Your Own Device, «Донеси на работа своето устройство») в една или друга степен е приет от около 65% от големите световни компании. И това не е толкова даденост, колкото е  проблем за съвременните IT-директори и цели IT-отдели.

За заплахата от ползването на персонални устройства за работни цели аналитиците предупреждават не за първи път. След изчезването на границите за приложение на смартфоните и таблетите за делови и лични цели неизбежно следва ръст на интереса на кибермошениците към корпоративните данни, пазени на на личните устройства. Компаниите трябва да търсят начини да се приспособяват към тези промени, а на пазара се активизират и се появяват нови играчи, предлагащи свои решения.


Източник: bfm.ru


Сканирай файл онлайн с Metascan!

Премахни антивирус с AppRemover!



Въведи своя e-mail и получавай

свежите намаления и новини!